Oferta biura rzeczoznawcy majątkowego


Zakres usług

Oferujemy usługi w zakresie szacowania wartości nieruchomości oraz maszyn i urządzeń trwale związanych z gruntem. Ponadto wykonujemy:

  • opinie o wartości nieruchomości,
  • analizy rynku,
  • fotoinspekcje,
  • inwentaryzacje budynków dla potrzeb oznaczenia samodzielnych lokali,
  • inspekcje techniczne na wznoszonych budynkach - na zlecenie banków.

Wykonujemy zlecenia dla różnych podmiotów, w tym: osób fizycznych, banków, przedsiębiorstw różnych branż, spółdzielni mieszkaniowych, jednostek samorządu terytorialnego, urzędów skarbowych, sądów itd.


Obszar działania biura rzeczoznawcy majątkowego

Nasze usługi świadczymy głównie na terenie województwa łódzkiego, w szczególności w powiatach:

  • Sieradz,
  • Zduńska Wola,
  • Łask,
  • Poddębice,
  • Wieluń,
  • Wieruszów.

W szczególnych przypadkach, możemy wykonać zlecenia na terenie całego kraju. Wymaga to jednak indywidualnych uzgodnień.


Przedmiot wyceny nieruchomości

Przedmiotem sporządzanych przez nas opracowań mogą być:

  • nieruchomości gruntowe niezabudowane np:
    • działki budowlane (mieszkaniowe, komercyjne),
    • grunty rolne,
    • grunty leśne itd.,
  • nieruchomości gruntowe zabudowane różnymi obiektami o zróżnicowanym przeznaczeniu np.:
    • budynkami mieszkalnymi jedno i wielorodzinnymi,
    • budynkami komercyjnymi: biurowymi, handlowymi, magazynowymi, przemysłowymi,
    • budynkami letniskowymi,
    • zabudowaniami rolnymi (gospodarstwa rolne), itd.,
  • nieruchomości lokalowe o przeznaczeniu:
    • mieszkalnym,
    • użytkowym,
  • ograniczone prawa rzeczowe w tym:
    • spółdzielcze własnościowe prawa do lokali,
    • służebności,
    • użytkowanie,
    • dożywocie,
  • oraz inne prawa majątkowe.


Cele sporządzania wyceny nieruchomości

Opracowania mogą być sporządzane dla różnych celów, np.:

  • oszacowania dla potrzeb odszkodowawczych związanych na przykład z wywłaszczaniem nieruchomości pod drogi,
  • wycena dla potrzeb zabezpieczenia wierzytelności kredytodawcy (do kredytu),
  • wycena do ustalenia ceny sprzedaży nieruchomości,
  • wycena do ustalenia wysokości opłat wnoszonych na rzecz jednostek samorządu terytorialnego lub Skarbu Państwa, np.:
    • rocznych opłat za użytkowanie wieczyste gruntu,
    • opłat planistycznych,
    • opłat adiacenckich,
  • wycena dla potrzeb określenia wartości środków trwałych w przedsiębiorstwie,
  • wycena dla potrzeb określenia wysokości aportu wnoszonego do spółki,
  • wycena wartości nieruchomości do wykazania zabezpieczenia wymaganego z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej,
  • opinie dla potrzeb sądowych na przykład do:
    • podziału majątku,
    • zniesienia współwłasności,
    • ustalenia wielkości zachowku,
  • oszacowania do ustalenia wielkości zobowiązań podatkowych, na przykład z tytułu:
    • zakupu nieruchomości,
    • spadku,
    • darowizny itp.,
  • i wiele innych.


Koszt sporządzenia wyceny nieruchomości

Wynagrodzenie za wykonanie operatu szacunkowego określającego wartość nieruchomości ustalane jest w każdym przypadku indywidualnie. Uzależnione jest ono głównie od następujących czynników:

  • rodzaju wycenianej nieruchomości, jej wielkości, części składowych itp.
  • celu, dla którego sporządzane jest oszacowanie,
  • terminu wykonania opracowania,
  • koniecznych do poniesienia wydatków związanych z wyceną np.:
    • dojazd do nieruchomości,
    • przygotowanie dokumentów źródłowych,
    • opłaty administracyjne, itp.

Zapraszamy do wcześniejszego kontaktu w celu ustalenia właściwej ceny.